מה לעשות, אם אינכם מרוצים מהמוצר שקיבלתם מ Aliexpress ?

מדריכי קנייה | 5 תגובות

בעת הזמנת מוצרים ב- Aliexpress, הקונה תמיד מסתכן, משום שהעסקה נעשית כמעט באופן עיוור. אתם לא יכולים לראות את הסחורה במציאות או למשש אותה וכן הלאה. הדבר היחיד שיכול לכוון את הקונה – זה תמונות של המוצר והערות של לקוחות שכבר קיבלו את ההזמנות שלהם. אבל, למרבה הצער, המוצרים לא תמיד תואמים לתמונות ולתיאור של המוכר, ולכן, תמיד יש סיכוי ש:

  •  המוכר – נוכל, אשר מרוויח מהונאה כאשר הוא מציג לרוכש תיאור שקרי של המוצרים
  • המוצר שרכשתם לא יעמוד בציפיות שלכם – המרקם הוא לא נכון, האיכות ירודה וכן הלאה
  •  הזמנתם צבע מסוים, והמוכר בטעות ישלח מוצר בצבע שונה
  •  בעקבות טעות של שירות דואר, ההזמנה שלכם תישלח למדינה אחרת
  •  המוכר ישלח פחות יחידות של מוצר ממה שקניתם
  •  ההזמנה שלכם לא תיארז כראוי ותיפגע במהלך המשלוח

מה שבטוח, זה שתכנית ההגנה של Aliexpress אכן פועלת לשם הגנת הלקוחות.

אז מה לעשות במקרה וקיבלתם את ההזמנה אך באכזבה ענקית גיליתם שזה לא מה שהזמנתם?

כדי להחזיר את כספכם – בשום מקרה לא צריך לאשר את קבלת ההזמנה. מוכרים רבים אשר מחכים לתגובה של לקוחות לא מרוצים, נוטים למצוא טיעונים שונים לטובתם ונשבעים להחזיר את עלותו של המוצר במלואו. עם זאת, לפי דבריהם, כדי להחזיר לכם את הכסף – המוכר חייב קודם לקבל אותו. וכאשר המוכר מסביר את כל הפרטים ללקוח בעל המצפון – הוא מצפה לאישור קבלת ההזמנה על מנת “להחזיר לכם מייד את הכסף.” אבל ברגע שאתם מאשרים את קבלת ההזמנה – המוכר נעלם ולא יוצר קשר, וכמובן שלא מחזיר את הכסף.

Aliexpress הפתרון היחיד לבעיה זו הוא ליצור קשר עם שירות תמיכת הלקוחות של

שימו לב! המועד האחרון להגשת התלונות מוגבל, לכן בסך הכל יש לכם בדיוק שבוע אחד לעשות זאת. העובדה היא שלא רק אתם עוקבים אחר החבילה שנשלחה אליכם, אלא גם Aliexpress. ברגע שהחבילה מגיעה לסניף הדואר במקום מגוריכם, לרשותכם יהיה שבוע אחד בלבד להגיש תלונה. לכן לא צריך למשוך עם קבלת החבילה בסניף הדואר. אם אינכם מרוצים מהמוצר שקיבלתם – אל תהססו. תאספו את הראיות הנחוצות ותפתחו “דיון”.

בתור ראיה, באפשרותכם לשלוח תמונות של המוצרים, אשר מראות בבירור את חוסר התיאום שלהם.

בנוסף, תוכלו לצרף צילום מסך של התכתבות שלכם עם המוכר.

הטקסט של הטענה שלכם בהכרח חייב להיות מתורגם לשפה האנגלית. אם יש שגיאות דקדוק או איות – זו לא בעיה (אתם יכולים להשתמש בשירותי התרגום של גוגל). הדבר החשוב הוא שלאחר קריאת הטקסט שלכם – יהיה ניתן להבין את משמעותו.

השאלה הראשונה עליה אתם נדרשים לענות במהלך פתיחת הדיון – “האם קיבלתם את ההזמנה שלכם?”. אתם יכולים לענות “כן”. אל תדאגו – כך לא תאשרו את קבלת ההזמנה.

לאחר מכן, בחרו את הסיבה לטענה שלכם למוכר ואת סכום הפיצוי הרצוי.

אם קיבלתם את הסחורה במצב טוב ובכמות הנכונה, אבל לא בצבע הנכון – זה לא הכרחי לדרוש החזר מלא. תחשבו על גודל סביר של פיצוי, המתאים למה שקרה. אך אם, לדוגמא, במקום מוצר מעור שהוזמן קיבלתם מוצר מעור מלאכותי – זה אירוע אשר דורש החזר כספי מלא.

והשאלה האחרונה – האם ברצונכם להחזיר את המוצר בחזרה? זאת החלטה שלכם.

הדבר החשוב הוא לזכור שהאובייקט של המיקוח הוא רק סכום הכסף שיוחזר לכם. אם המוכר מציע אפשרויות אחרות לפתרון הסכסוך – אתם מסתכנים בלהיות מרומים. Aliexpress לא יכול לשלוט על קיום ההבטחות שניתנו לכם על ידי מוכר.

Pin It on Pinterest